MEDIA-1/News Providers, Owners
RESOURCES SECTION Books1 Books2 Media1 Alternative Media2 Alternative Links Lists See also: RRT-Media Cartels-Books ALTERNATIVE VIEWS OR INFORMATION Print, Online, TV or Radio News. This includes Negative Comments About Some Media, Lawsuits by or against media News Providers Menu List of News - Online Magazines, etc. this list could be out of date, and could change as corporations merge, sell or go out of business ABC (Disney) ABC ACLU ACLU See Media-2/Civil Rights Al Jazeera Islam: The Problem with Al Jazeera Americans United Americans United See Media-2/Civil Rights The Atlantic (Laurene Powell Job-Through Emerson, Powell Jobs owns The Atlantic and Axios; Big Bucks to Kamala Harris Democrat election 2020 was projected in news article - another possible sign of Democrat corruption) Breitbart Breitbart Canada Free Press CBS (Viacom, National Amusement, CBS-Fox Video 50/50 1982; CBS Record Group affiliated with Sony) ConWebWatch Media Matters - Terry Krepel CBS EFF - EFF See Media-2/Civil Rights The Epoch Times Fox News (Disney) Fox News Geller, Pamela: Pamela Geller on American Media Corruption (on Media-2) The Guardian (Scott Trust Limited/Apax Partners, owns The Observer) The Guardian Huffington Post (AOL, certain major cell phone carrier, certain major cell phone carrier Media)Huffington Post Media Matters - See ConWebWatch Mother Jones (Foundation for National Progress; Steve Katz publisher; Monica Bauerlein Editor in Chief Clara Jeffery)Mother Jones NBC (NBC subsidiary of Comcast; 223 affiliates) NBC Newsweek (IBT/Newsweek split into two companies 2018)Newsweek The New York Times (Ochs-Sulzberger)The New York Times The Observer (Guardian, Scott Trust Limited/Apax Partners) The Real News The Real News Salon ( Chris Richmond and Drew Schoentrup of State of the Nation Time (Marc Benioff, Billionaire, founder of Salesforce, see CNN article under Time); Time’s obvious black bias Wallstreet Journal (Rupert Murdoch) Washington Times Washington Post (Jeff Bezos, billionaire Amazon founder)Washington Post (Also see Geller section - list of comments on various news groups) News Providers - This information includes a compendium of anything linked to this group in the Media section ABC Some lawsuits on ABC: WSB Radio Settlement Lawsuit against ABC exceeds $177m 177m/dIzSWqWcohMXexu5ITS2zM/ [as of 2020/02/21, this page seems gone] Washington Times 2017/12/03 Trump urges lawsuitws against ABC News for fake report, stock market losses Al Jazeera Note from PF: ISLAM: THE PROBLEM WITH AL JAZEERA Note: Al Jazeera provided coverage of beheadings of Americans and others during the Iraq and Afghanistan US lead extended warfare countering terrorism, which furthered the Islamic Extremist cause to gain their version of a sick sense of glory and publicism. Al Jazeera was an extended hand of the terrorist’s reach by giving easy access to the filming of torture and horrific killings. Brown Pundits on Al Jazeera writer and Al Jazeera [extracted from Internet on 2021/04/02] Excerpt: My problem is that Hasan works for Al Jazeera, which owned by the government of Qatar. Qatar is a repressive, reactionary, and racist state. I say this from personal experience having visited. Of course, I myself had fun in Qatar, because I stayed at a nice hotel, and drank wine and dined at Nobu. But we all know the lives that the Asian and African work-force live to maintain the techno-reactionary utopia (of course Western people are treated well in Qatar). No one is pure and lives on an island. The United States itself has blood on its hands, and all Americans who are citizens of this democracy have some share of that. I don’t begrudge progressive journalists who work for Al Jazeera English. A job is a job today in journalism, and Al Jazeera is a big organization with diverse views. But, the fact is that within Al Jazeera its non-English arm often trades in racism and religious bigotry, and the ultimate ownership is in the hands of an autocratic monarchy. To me, this means that employees of Al Jazeera English should show a bit of humility and acceptance of moral complexity when it comes to complicity and associations. As it is, quite often they are among the most woke and self- righteous exemplars of the opinion journalism class. Tucker Carlson and Fox News are perhaps nasty and racist in Hasan’s view, but Al Jazeera is sponsored by an incredibly classist and reactionary government. Should the latter negate our acceptance of Hasan’s assertions that he is a progressive person? The Atlantic (2017/06/24) What's the Problem With Al Jazeera? The most popular news channel in the Arab world sits uneasily at the center of the Qatar crisis.Gregg Calstrom brotherhood/531471/ Founded in 1996, Al Jazeera quickly rose to prominence by offering a medium for freewheeling debate and criticism of the region’s aging, authoritarian rulers. The one exception, of course, was reporting on Qatar itself, where the network took a noticeably light touch. In 1999, when the longtime Egyptian president Hosni Mubarak visited its cramped studios, he was said to remark, “all that noise from this matchbox?” The Nation (2013/07/10) Al Jazeera’s Muslim Brotherhood Problem: Staff quits en masse over Qatar-imposed favoritism for the Brothers. By Bob Dreyfuss. Excerpt: Al Jazeera, the Qatar-based, Qatar-founded and Qatar-controlled mouthpiece for one the Arab kleptocracies of the Persian Gulf, has suffered a mass resignation. Twenty-two journalists who worked for Al Jazeera quit in protest after being told by their Qatari masters to support Egypt’s Muslim Brotherhood. BBC 2020/06/09 The hidden signs that can reveal a fake photo. By Tiffanie Wen https //www bbc com/future/article/20170629-the-hidden-signs-that-can-reveal-if-a-photo-is-fake Excerpt: If a photo has been tampered with, the shadows of some objects in the image may not match the light sources in the rest of the picture. One trick he has picked up over time is to check the points of light in people’s eyes. “If you have two people standing next to each other in a photograph, then we will often see the reflection of the light source (such as the Sun or a camera flash) in their eyes,” he explains. “The location, size, and colour of this reflection tells us about the location, size, and colour of the light source. If these properties of the light source are not consistent, then the photo may be a composite.” Another giveaway is the colour of people’s ears. “If the Sun is behind me, my ears will look red from the front because you’ll see the blood,” he says. “If the light is coming from the front, you won’t see the red in the ear.” But Farid also has some more scientific tools at his disposal. As the chair of computer science at Dartmouth College, he has been studying how to spot photographs that have been manipulated for decades. https //www bbc com/future/article/20170629-the-hidden-signs-that-can-reveal-if-a-photo-is-fake Breitbart Is Breitbart News a credible news source for you? Why or why not? 12 Answers Subash Thapa, former Assistant to the Regional Manager (2005-2013) Answered 2 years ago · Author has 817 answers and 667.4K answer views Breitbart stopped being a news source, much less a credible news source, as soon as I found that I couldn’t even rely on the facts being presented on it’s articles. Heck, “Couldn’t Rely” was mild way to put it. It was actually deliberately, and systematically lying on constant basis to serve it’s narrative that seemed to thrive on division, hostility, and hatred. I first heard of the name/website Brietbart during the 1st term of Obama years. But I never thought of it as a big news site where people would go to inform themselves, and form their political opinions based on those informations. That was until the political atmophere heated up in 2016 with Bexit debate, and Primaries. And there was this massive rise of far right sentiments on the grass root level of internet forums, and comment [Extracted from Internet 2021/02/28] Canada Free Press Kamala Harris covered up for San Franciso archdioce Canada Free Press might be a right-wing, anti-abortion biased website exaggerating and lying about Planned Parenthood’s use of body parts from aborted fetuses, but some of its material has been included on this website here and there when it seems possibly plausible, or as an alternative view on a subject Here is an example of something that might be useful in terms of priest abuses but perhaps questionable in terms of aborted fetuses used as body parts: Excerpt-Example of the latter: As California Attorney General Kamala Harris ordered a raid on the home of David Daledin, who in 2015 exposed Planned Parenthood officials openly discussing buying and selling the body parts and organs from aborted babies for research, through Undercover videos, I reported in 2017. Rather than opening an investigation into Planned Parenthood for trafficking in human body parts, California’s then-Attorney General Kamala Harris, a Democrat, filed charges against the undercover investigators, David Daleiden and Sandra Merritt of the Center for Medical Progress. Harris ordered Daleiden’s home to be raided, and using 11 agents, confiscated video research and evidence, in an attempt to prevent millions of people from seeing what actually goes on inside Planned Parenthood. https //canadafreepress com/article/kamala-harris-covered-up-for-san-francisco-archdiocese-sex-abuse Here is a link off Canada Free Press article above: CBS Some lawsuits against CBS: Daily Mail CBS-cold-case-special-accused-killing-pageant-queen-sister.html house-suspected-murderer-case-covering.html IB Times Lawsuits against CBS-Iheartmedia cumulus could wipe out oldies radio we kno 2073093 The Epoch Times 2020/05/26 Epoch Times files slander suit against Los Angeles Magazine https //mynewsla com/crime/2020/05/26/epoch-times-files-slander-suit-against-los-angeles-magazine/ Fox News Some Lawsuits on Fox News Deadline Guardian Article about other News Groups written by The Guardian (2009) Comcast-NBC-Universal Deal Huffington Post See Washington Post on Huffpost South Africa Editor Mother Jones (magazine) - Wikipedia This magazine has a well known liberal or progressive bias; issues with Facebook: Garbage company’: Mother Jones chief lashes out at Facebook for throttling traffic to left-leaning news site 17 Oct, 2020; Media Bias Fact check; suggests their investigative work is largely factual but that they might use loaded words to persuade people] Various different Fact Checks types of websites in turn can be biased, secretly paid for or run by hidden operatives] New York Times/GE U of W - college Excerpt: NBC has not been alone in putting a positive spin on the Three Mile Island nuclear accident. On the tenth anniversary of the accident, the New York Times ran an anniversary article opposite the editorial page headlined "Three Mile Island: The Good News" which argued that the accident had been good for the nuclear power industry prompting better management and emergency planning. The paper did not report the fact that 2000 residents living near the plant had filed claims for cancer and other health problems they blamed on the accident, nor the 280 personal-injury settlements paid out to such claimants, nor the unusual clusters of leukemia, birth defects and hypothyroidism around the plant. (Lee and Solomon 1990, p. 210). This was not the first time Times reporting had fitted with General Electric's views. In 1986 the Times reported on the use of humans as subjects in tritium absorption experiments. Tritium is routinely handled by nuclear power plant workers. An early edition of the paper said: "The tritium study was financed by the Atomic Energy Commission and conducted by the General Electric Company at Richland, which abuts the Hanford [nuclear weapons] reservation." In the late edition the sentence ended after Commission and no longer named General Electric. (Tenenbaum 1990 - Tenenbaum, Brian, 1990, 'G.E. Farben?', Lies of Our Times, August.) The Real News 2012/11/08 Newsbud on The Real News vs. the real truth Salon The Daily Banter: Salon-com-the real website is operated-by far-right-hate-group. By Ben Cohen (01/16/2015) Excerpt: The Daily Banter can exclusively reveal that the liberal website is actually a fraudulent entity run by an extremist right wing hate group in Iowa with links to the Koch brothers and Rupert Murdoch. After an extensive investigation and an in-depth look into their inner workings, financial history, and roster of reporters, it has become clear to Banter staff that the supposedly liberal site has an ulterior motive. Rather than promoting liberalism, it appears that Salon is in fact a Trojan horse funded with the explicit objective of ruining liberalism in America to pave the way for the religious right. Excerpt from a post found in this article seems to have spurred the author to do more research on Salon: I'm beginning to suspect that Salon is a false Flag operation conducted by Roger Ailes to make liberals look like stark staring maniacs. State of the Nation Strong bias against Israel Example: Aug 04, 2020 · FALSE FLAG OPERATION: Beirut Targeted By Devastating 9/11 ...As always, Israel’s MOSSAD/IDF conducted this 9/11-level bombing operation in such a way so they could plead plausible deniability to the world community of nations. After all, the Zionists who control the Modern State of Israel have been directly responsible for every single major terrorist attack on planet Earth since September 11, 20o1 and ... The Telegraph 2015/02/17 Open Democracy: Why I have resigned from The Telegraph. By Peter Osborne Time Time’s Black Bias Washington Post On HuffPost South Africa Editor A-huffpost-column-calling-to-disenfranchise-white-men-is-declared-hate-speech-in-south- africa/?noredirect=on&utm_term=.58de41ff6568 white-men-is-declared-hate-speech-in-south-africa/?noredirect=on&utm_term=.58de41ff6568 Excerpt:Not forever. For a generation or so, a “philosophy student” wrote for the site — until the rest of the world could seize white men's assets and “equitably distribute them to those who need them.” The article went viral and drew widespread accusations of racism. But HuffPost South Africa's editor in chief defended the piece and its “blindingly obvious” arguments. Until last week, when the article's author was revealed to be not a female philosophy student, but a man in a wig — a hoaxer who said he never expected HuffPost (formerly known as the Huffington Post) to publish his intentionally outrageous submission. https://www.washingtonpost com/news/worldviews/wp/2017/04/25/a-huffpost-column-calling-to-disenfranchise- white-men-is-declared-hate-speech-in-south-africa/?noredirect=on&utm_term=.58de41ff6568 Counterpunch on Washington Post: The CIA and the Press when the Washington Post ran the CIA’s Propaganda Network (11/30/2016) propaganda-network/ Washington Times 2014 Mother Jones input on Washington Times https //www motherjones com/media/2014/03/newsweek-ibt-olivet-david-jang/ Excerpt: IBT is hardly the first media company with close ties to a religious group. The Reverend Sun Myung Moon’s Unification Church founded the Washington Times https //www Owners of News Providers Of Note: Billionaire Media Owners Word of Caution about who is listed as owners- See Comments Menu Owners Corporate, Trust or Other Owners of Media GE Comcast News Corporation News Corp Sinclair-Vice Article-2018/02/15 Corporate, Trust or Other Owners of Media (some also listed in News Groups section) ABC Who owns ABC: The American Broadcasting Company is an American multinational commercial broadcast television network that is a flagship property of Walt Disney Television, a subsidiary of the Disney Media Networks division of The Walt Disney Company. The Atlantic Who Owns The Atlantic Through Emerson, Powell Jobs owns The Atlantic and Axios.Laurene Powell Jobs - Wikipedia Emerson Collective is a social change organization focused on education, immigration reform, the environment, media and journalism, and health. Founded by Laurene Powell Jobs, the LLC uses philanthropy, impact investing, advocacy, and community engagement as tools to spur change in the United States and abroad. Jeffrey Mark Goldberg (born September 22, 1965) is an American journalist and editor-in-chief of The Atlantic magazine. Jeffrey Goldberg - Wikipedia Powell Jobs could be among the most sought after Democratic megadonors in 2020, having previously supported Sen. Kamala Harris. The Hill 2020/09/06 Trump targets Laurene Powell Jobs in latest attack on Atlantic report. Zack Budryk report President Trump targeted billionaire philanthropist Laurene Powell Jobs, the widow of Apple Chairman Steve Jobs, in his latest salvo against The Atlantic for reporting that he disparaged slain American soldiers. “Steve Jobs would not be happy that his wife is wasting money he left her on a failing Radical Left Magazine that is run by a con man (Goldberg) and spews FAKE NEWS & HATE,” Trump tweeted. “Call her, write her, let her know how you feel!!!” report CBS Who owns CBS: Older article on CBS WSWS: (1999/09/11) CBS-Viacom merger: monopolies tighten their grip on the media. By Martin McLaughlin (09/11/1999) Excerpt: Perhaps the most revealing feature of the announced takeover of CBS by Viacom was how little public attention it attracted. There was intensive coverage September 8, the day the deal was announced by Viacom Chairman Sumner Redstone and CBS President Mel Karmazin. After that, the biggest media merger in US history was relegated to the inside pages of the business press and ignored by the broadcast media. There was little or no commentary about the implications for democracy of the formation of such huge media monopolies, controlling vast means for the manipulation of public opinion. Don Hewitt, executive producer of the CBS 60 Minutes program, joked to the New York Times, “I'm convinced that before I die, one person will own everything. And it could well be Mel Karmazin.” It is virtually impossible for any significant section of the media to take up this issue because the media as a whole is controlled by a relative handful of giant conglomerates. Those whose livelihoods depend on these companies routinely subject themselves to a form a self-censorship. Otherwise, like the producers fired last year by CNN for exposing evidence of US use of nerve gas in the Vietnam War, they find themselves out on the street. Fox News Ownership: NPR 2019/03/20 Disney Officially Owns 21st Century Fox. Matthew S. Schwartz Excerpt: The exterior of Fox Studios is pictured Tuesday in Los Angeles. Disney's $71.3 billion acquisition of Fox's entertainment assets closed around 12 a.m. ET on Wednesday. Disney also now owns former Fox television networks such as FX Networks and National Geographic Partners. ...Mar 20, 2019 Chairman and CEO: Robert Murdoch chairman and CEO of 21st Century Fox Wikipedia: Fox News Australian-born media mogul Rupert Murdoch is the chairman and CEO of 21st Century Fox, the owner of Fox News Channel. He has been a subject of controversy and criticism as a result of his substantial influence in both the print and broadcast media. In the United States, he is the publisher of the New York Post newspaper and the magazine The Weekly Standard….News Corporation, the parent company of Fox News… [accessed 09/14/2017] The Guardian Who Owns The Guardian: Scott Trust Media Guardian Media Group plc (GMG) is a British based mass media company owning various media operations including The Guardian and The Observer. The group is wholly owned by Scott Trust Limited, which exists to secure the financial and editorial independence of The Guardian in perpetuity. Guardian Media Group - Wikipedia Huffington Post Who Owns Huffington Post: AOL and certain major cell phone carrier Media Founded by Andrew Breitbart, Arianna Huffington, Kenneth Lerer, and Jonah Peretti,[2][9] the site was launched on May 9, 2005 as counterpart to the conservative news site Drudge Report.[10] In March 2011, it was acquired by AOL for US$315 million, making Arianna Huffington editor-in-chief.[11][12] In June 2015, certain major cell phone carrier Communications acquired AOL for US$4.4 billion and the site became a part of certain major cell phone carrier Media.[13] Mother Jones Who Owns Mother Jones (it’s been around since 1976) Steve Katz has been the publisher since 2010; Monika Bauerlein has been the CEO since 2015. Mother Jones is published by The Foundation for National Progress.. Its political inclination is variously described as either liberal or progressive.[2][3] Clara Jeffery serves as editor-in-chief of the magazine. Steve Katz has been the publisher since 2010; Monika Bauerlein has been the CEO since 2015.[4][5][6] Mother Jones is published by The Foundation for National Progress.[The magazine was named after Mary Harris Jones, known as Mother Jones, an Irish-American trade union activist, socialist advocate, and ardent opponent of child labor. httpsen wikipedia org/wiki/Mother_Jones_(magazine)#:~:text=Steve%20Katz%20has%20been%20the,The%20Foundation%20for%20Nati onal%20Progress. NBC Ownership of NBC Money CNN on Comcast/NBC The Guardian on NBC Money CNN on GE/NBC U of W: On NBC/GE slant Newsweek Newsweek Media Group has officially divided into two separate companies — Newsweek and IBT Media — after announcing plans last month. Newsweek will be owned by Jonathan Davis and Dev Pragad. Pragad will also serve as the company's CEO.Oct 12, 2018 Newsweek Media Group Splits into Separate Companies - MediaPost IBT International Business Times, Jang, Community Mother Jones 2014/03 We chatted with a mutual friend while we waited for her husband, Caleb, who also worked for a ministry: the International Business Times, the flagship publication of an eponymous online news company that would, nine months later, become the new owner of Newsweek magazine….At the time of Newsweek‘s sale, Christianity Today and BuzzFeed published reports claiming that IBT had ties to Jang and the Community New York Times Who Owns New York Times Ochs-Sulzberger The Ochs-Sulzberger family, one of the United States' newspaper dynasties, has owned The New York Times ever since. The publisher went public on January 14, 1969, trading at $42 a share on the American Stock Exchange. The New York Times - Wikipedia Sinclair Broadcasting Group Vice 2018/02/15FCC Boss Ajit Pai’s Own Agency Is Investigating Him For Potential Corruption Excerpt: The FCC’s Inspector General has launched an investigation into whether Pai acted inappropriately as he rushed to dismantle media consolidation rules. Karl Bode Pai’s efforts arrived, not coincidentally, at the same time Sinclair Broadcasting Group is attempting to acquire Tribune Media as part of a $3.9 billion dollar megamerger. It’s a deal a bipartisan chorus of critics say would demolish media diversity, resulting in Sinclair owning more than 230 local stations across 72 percent of the United States.Given criticism of Sinclair for its often distorted and inaccurate news reporting, consumer advocates say the deal would have a profoundly negative impact on the quality and diversity of media discourse, as well as already dwindling competition in the space. Without Pai’s assistance on this front, the Sinclair merger would have been impossible. Now the New York Times indicates that the FCC’s Inspector General has launched an investigation into whether Pai acted inappropriately as he rushed to dismantle media consolidation rules. Late last year, "the top internal watchdog for the F.C.C. opened an investigation into whether Mr. Pai and his aides had improperly pushed for the rule changes and whether they had timed them to benefit Sinclair," the report states. "It was unclear the extent of the inspector general’s investigation or when it might conclude, but the inquiry puts a spotlight on Mr. Pai’s decisions and whether there had been coordination with the company," said the Times. "It may also force him to answer questions that he has so far avoided addressing in public." Energy and Commerce Ranking Member Frank Pallone, Jr. (D-NJ), who has been calling for an inquiry for much of last year, was quick to applaud the revelations. Time Who Owns Time Marc Benioff and wife Lynne Benioff, purchased from MDP Meredith Corporation in 2018 CNN 2019/12/29 Marc Benioff Time magazine reliable sources By Clare Duffy, Brian Stelter The Salesforce (CRM) chairman and his wife, Lynne Benioff, bought TIME from Meredith Corporation (MDP) for $190 million in 2018. Washington Post Who Owns Washington Post Washington Post Owned by Amazon; previous Graham family In October 2013, the paper's longtime controlling family, the Graham family, sold the newspaper to Nash Holdings, a holding company established by Jeff Bezos, for $250 million in cash. Jewish Virtual Library: Eugene Isaac Meyer, original Washington Post owner Excerpt: On February 12, 1910, he married Agnes Elizabeth Ernst. One of their five children was Katherine Meyer Graham, who managed his communications empire, which included WTOP-TV, The Washington Post and Newsweek. Meyer's reputation for getting things done reached President Woodrow Wilson, who appointed him director of the War Finance Corporation in 1918. When the war ended, he continued in this position, using the agency to help farmers who were experiencing a postwar depression. In 1927, President Calvin Coolidge asked Meyer to clean up the Federal Farm Loan Board, which was wracked with scandals. President Herbert Hoover recognized Meyer's ability, and in 1930 he appointed him a governor of the Federal Reserve Board. Washington Times Founder Washington Times Reverend Sun Myung Moon Unification Church Billionaires Own Media Companies Forbes 2016/06/01 These 15 billionaires own americas news media companies companies/?sh=101c861d660a Excerpt: Billionaires own part or all of several of America's influential national newspapers, including The Washington Post, The Wall Street Journal and the New York Times , in addition to magazines, local papers and online publications.
Resources and Input Policing, Borders, Drugs, Cartels and System Corruption
Topics Topics